top of page

De opleiding van oersterk ben ik gaan volgen omdat ik mensen van de buitenkant mooi maak . Regelmatig zie ik dat de binnenkant ook aandacht mag krijgen. Doordat we druk zijn met ons werk, privéleven en alles wat daarbij komt kijken vergeten we vaak om goed naar ons lichaam te luisteren.

We gaan maar door en verleggen onze grenzen ongemerkt steeds meer. Want we willen gewoon aan alles mee kunnen doen. Met als gevolg: lichamelijke of psychische klachten die tot (langdurig) uitval kunnen leiden.

Voeding, beweging, ontspanning en mindset hier veel in kan betekenen. We zijn allemaal verschillend. Daarom is een plan op maat in wat bij jou past belangrijk.

Wil jij samen met mij kijken wat voor jouw werkt?

Bij de kapper of bij huidverzorgings behandelingen ben ik altijd de buitenkant aan het behandelen met de meest natuurlijke producten. En dat kan de oplossing zijn. Soms is dat niet genoeg en dan is er een leefstijl verandering nodig. Iemand met huidproblemen of haaruitval kan met ontspanning, voeding, beweging en een andere mindset zoveel doen, zowel in de geest als in een mooie huid en glanzende haren.

Al heel veel jaren terug heb ik zelf het verschil gemerkt wat sporten doet, meer rust in je hoofd. Ik dacht voor oersterk dat ik goed aan het eten was, zonder pakjes en zakjes totdat ik zelf 4 weken deze menu's ging volgen! Ik at de hele dag eten (3 maaltijden plus tussendoortjes) en dacht ook dat dat wel goed was en als ik na 2 á 3 uur niets ging eten trillerig werd daar zag ik niet de noodzaak van in om dit te veranderen.

Dat is een teken dat je bloedsuiker te laag wordt en dit kost energie. Herken je dit?

Bij oersterk leef je op vetverbranding (goede vetten) en het voordeel daarvan is dat je concentratie vele malen beter wordt met meer energie.

Ik kan nu makkelijk een maaltijd overslaan, en ik blijf stabiel. Dit geeft rust. Je zou makkelijk op 2 á 3 maaltijden per dag kunnen doen. Eet je vaker dan zet je telkens je immuunsysteem aan het werk

 

Mensen op weg helpen naar een betere gezondheid. Vaak zegt je lichaam al een tijdje 'stop'! Het lichaam wil ons helpen. Het fluit ons terug als we niet luisteren.  Dat is te merken in concentratie problemen, vermoeidheid, burnout, depressief voelen, stemmingswisselingen, lichamelijke ongemakken, pms klachten maar ook huidproblemen of haaruitval.

Wil jij samen met mij een leefstijlverandering aan gaan? Dan wil ik graag ons eerste gesprek gratis omdat het voor mij belangrijk is dat er een wederzijdse klik is. Dit gesprek duurt ongeveer 30 minuten. Daarin leg ik je uit hoe ik werk in welke stappen en waarom.

Ontspanning. 

Herstel vind plaats in rust. Wanneer je chronisch gestresst ben kun je dus niet goed herstellen. Daarom is het belangrijk dagelijk voldoende ontspanning in te plannen
Eten
We eten teveel voeding wat ons lichaam niet nodig heeft en te weinig van wat ons lichaam wel nodig heeft. De oersterk recepten zijn heerlijk. Het is gezond onbewerkt en lekker. In alle ontspanning ook eens ongezond doen of in 'spanning' altijd gezond eten? De juiste balans hierin vinden is daarom goed.
Regelmatig beweging
Meer dan de helft van de Nederlanders beweegt te weinig. Te veel stilzitten staat op de 2de plaats. Roken is nog nummer 1 doodsoorzaak. 
Mindset
Soms als het oncomfortabel is hebben we de neiging om tegen ons zelf te zeggen, het voelt niet goed. Alleen als jij de verandering wilt in jezelf dan heb je daar doorheen te gaan. Want als je doet wat je deed, Krijg je wat je kreeg. Als je door het onbekende gaat dan kan je er een stukje vrijheid voor terug krijgen. Alleen je weet het pas als je het ervaren hebt of het jouw die vrijheid geeft

Wil jij meer weten over hoe je met leefstijl meer in balans komt?
Ontspanning, beweging, voeding en mindset spelen hier een belangrijke
rol in.




 

recepten
uitgebreide anamnese
fysieke metingen
bottom of page